HYSTERIA-ΥΣΤΕΡΙΑ:
- Προκαλείται από καταπιεσμένη ερωτική διάθεση. Αν λοιπόν θεωρήσουμε ότι είμαι ανασφαλής, δεν με βοηθάει και το ταίρι μου να νιώσω ασφαλής, με τροφοδοτεί με αγχογόνα ερεθίσματα, τότε όλο αυτό το καταπιεσμένο που έχω μέσα μου ξεσπάει και με οδηγεί σε αυτήν την κατάσταση.
- Η ζήλια, ο θυμός, η οργή, η ματαίωση των προσδοκιών... Αυτά είναι που τροφοδοτούν την υστερία, είναι η αφορμή. Η υστερία από μόνη της είναι ένα θέμα προς έλεγχο, διότι από τη μία σημαίνει ότι έχω πράγματα απωθημένα και καταπιεσμένα που πρέπει να τα βγάλω στην επιφάνεια, να τα δουλέψω, να τα εκλογικεύσω και να τα ξεπεράσω.
- Από την άλλη όμως δείχνει ότι χάνω τον έλεγχό μου, δεν έχω ικανότητα να ελέγξω τον εαυτό μου σε κάποιες στιγμές, με ξεπερνάει ο εαυτός μου κι οδηγείται σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις που έχουμε μάθει να ονομάζουμε υστερικές.


Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Με τον όρο υστερία, (Hysteria) που έχει αντικατασταθεί σήμερα από τον όρο μετατρεπτική διαταραχή, εννοείται στην ψυχολογία μια μορφή σωματομορφικής διαταραχής κατά την οποία το άγχος και οι ψυχολογικές πιέσεις μετατρέπονται σε οργανικά συμπτώματα, όπως είναι η παράλυση, η τύφλωση και η κώφωση.
Κατά τους περασμένους αιώνες πιστευόταν ότι η υστερία είναι κατ' εξοχήν γυναικεία ασθένεια και ότι συνδέεται με τη μήτρα (υστέρα), άποψη που η σύγχρονη ψυχολογία και ψυχιατρική κατέρριψε.
Η Πρωτη θεραπεια που εφαρμοστηκε ηταν το κρυο νερο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου